Reisschema Amerika

Binnen 20 dagen de gaafste highlights zien en beleven in Amerika? In dit blogbericht vind je goede en betaalbare hotels en leuke eettentjes. Boek via deze link en krijg 15 euro per boeking terug!

Dag 1 Aankomst Denver Auto verhuur bij Alamo, betrouwbare en betaalbare autoverhuur met nieuwe, goed onderhouden auto’s. Overnachting bij Comfort inn Denver. Prima motel met een prima ontbijtje. Alles dat je nodig hebt voor een leuke prijs!

Dag 2 Rocky Mountains – S’ochtends vroeg opgestaan voor een dagje Rocky Mountains. NP die makkelijk in 1 dag te doen is, maar wil je wat meer hicks doen, plak er dan een dagje aan vast. Na een dag Rocky Mountains sliepen wij in Comfort Inn, Fort Collins. Een fijn motel met goed ontbijt en alvast een stuk richting Yellowstone.

Dag 3 Yellowstone Oost – Vanaf Fort Collins een dag rijden naar Cody, een dorpje ten oosten van Yellowstone. Deze dag is een reisdag. Wil je veel zien dan zul je zo nu en dan grote afstanden moeten afleggen. Het is de moeite waard! Tegen de avond kwamen we aan in ons motel Comfort Inn, Cody. Vergeet niet deze reisdag af te sluiten in de locale bierbrouwerij Patt O’Hare!

Dag 4 Yellowstone West – Na een heerlijke nacht in Comfort Inn reden we binnen een half uur naar Yellowstone. Voordat je het park binnen rijdt vergeet dan zeker niet te checken welke wegen in het park open zijn. Door slecht weer kunnen wegen zijn afgesloten en niets is vervelender dan onverwachts een gigantische omweg te moeten nemen. Na een geweldige dag in Yellowstone sliepen we in Brandin Iron Inn, in West Yellowstone. We aten in het gezellige eetcafé Madison Crossing lounge, ook een echte aanrader!

Dag 5 Yellowstone/Teton – Als je alle hoeken van Yellowstone wilt bezoeken, is het aan te raden om meerdere dagen Yellowstone te plannen. Het weer en afgesloten wegen kunnen tegenvallen dus wat flexibiliteit rondom deze dagen is zeker niet overbodig. Deze dag hebben we doorgebracht in Yellowstone om vervolgens via het zuiden naar Teton te rijden (althans dat was de planning ware het niet dat de zuidelijke weg afgesloten werd, vlak voor onze neus!). Na een tussenstop in Jackson, sliepen we in Heart Six Ranche Lodge. Een geweldig romantische ranche midden in de natuur. Er zit geen ontbijt bij maar de ranche heeft wel een restaurant. We hebben er heerlijk genoten van het uitzicht en onze gezellige kamer.

Dag 6 Grand Teton – We stonden vroeg op om een prachtig winterlandschap te bewonderen. Grand Teton is makkelijk in één dag te doen. Na een prachtige Winter Wonderland dag in Grand Teton reden we door naar Idaho Falls waar we in het begin van de middag aankwamen. De rest van de dag zouden we lekker rustig aan doen. In Idaho Falls hebben we in een wat luxer hotel geslapen, Home2 Suites Hilton. Op loopafstand vind je Buffalo Wild Wings maar als je de auto pakt heb je meerdere foodketens zoals Applebee’s.

Dag 7 Salt Lake City – Vanuit Idaho Falls reden we naar Salt Lake City waar we wat side-seeing hebben gedaan, uiteraard was er ook tijd om te shoppen. We sliepen in Cristall Inn Salt Lake City waar ze een zeer uitgebreid ontbijt hadden. S’avonds aten we bij de Cheesecake-factory in het centrum, vergeet vooral niet een cheesecake-to-go mee te nemen!

Dag 8, 9 en 10 Moab – In de ochtend hebben we door Salt Lake City gewandeld en onder andere de State Capital bezocht. Na wat side-seeing reden we naar Moab waar we sliepen in Aarchway Inn waar we 3 nachten bleven. Een heerlijk hotel met geweldig uitzicht vanuit de hottub. Ook hebben ze hier een goed ontbijt. Vanuit hier bezochten we verspreid over twee dagen, Arches en Canyonlands die beide nog geen half uur rijden van het hotel afliggen. In Moab hebben we heerlijk gegeten bij de Arches Thai en hebben we een geweldige avond gehad bij de locale bierbrouwerij. Let op dat je als tourist je paspoort moet laten zien als je alcohol wilt kopen, in Utah is een rijbewijs niet voldoende als legitimatie bewijs. Ook verkopen ze geen alcohol boven de 4% in supermarkten, hiervoor moet je naar een door de staat gerunde drankhandel.

Dag 11 Monument Valley – Vanuit Moab is het een aantal uur rijden naar Monument Valley. Wij kwamen er eind van de ochtend aan en sliepen in The View Hotel. Vanuit het hotel kun je de geweldige zondsopkomst zien tussen de bekende rode rotsen. Het hotel heeft een perfecte ligging midden in Monument Valley maar is erg duur en kwalitatief niet hoogstaand.

Dag 12 Horseshoe en Zion – In de ochtend zijn we vroeg opgestaan in Monument Valley om zonsopkomst te zien. Daarna hebben we een uitgebreid ontbijt gegeten bij het hotel om vervolgens richting Zion te rijden. Onderweg hebben we een tussenstop gemaakt bij Horseshoe bent wat een prachtige locatie is waar een heerlijke zelf meegebrachten lunch. Aan het einde van de middag kwamen we aan in Zion waar we sliepen in Zion Under Canvas. Dit was toch wel het meest bijzondere verblijf van onze vakantie midden in Zion in een safaritent met houtkachel, super romantisch! Voor het eten hebben we van te voren stokbrood met kaasjes en andere lekkere hapjes ingeslagen. Uiteraard met een flesje wijn, gekocht bij de drankhandel van de staat Utah.

Dag 13 Zion Angels Landing – Deze dag hebben we besteed in het NP. Let op dat je niet met de auto door het park kunt. Er zijn shuttlebusjes die je op verschillende punten van het park ophalen en afzetten. Het parkeren bij dit park kan zenuwslopend zijn, dus houdt hier rekening mee en ga lekker vroeg op pad! Na een drukke dag in Zion sliepen we in La Quinta Inn La Verkin. Vanuit het hotel hebben we Thais laten bezorgen.

Dag 14 en 15 Las Vegas – In Las Vegas hebben we twee nachten in The Signature at MGM geslapen. Een luxe en voor Vegas betaalbaar hotel vlak bij de Strip. Een goede tip voor Vegas is om van de voren via Facebook het spel, VegasSlot te spelen. Met dit gratis spel kun je gratis overnachtingen, showtickets en verschillende buffetvouchers vrij spelen. Als je een tattoofan bent, vergeet dan vooral niet te stoppen bij Revolt Tattoo.

Dag 16 t/m 19 San Diego – Als je midden in Gaslight District wilt overnachten in Comfort Inn een prima keus. Het is een betaalbaar hotel met ontbijt (en verse muffins!) maar verwacht niet teveel van de kamer. Het hotel ligt op loopafstand van verschillende leuke barretjes en eettentjes. Zo hebben wij bij Wiskey Girl heerlijke hapjes en drankjes gehad. Een echte aanrader voor een hip luxe restaurant is Juniper and Ivy. Het is een wat duurder restaurant maar je krijgt absoluut waar voor je geld! Een bezoekje aan Mexico zou ik persoonlijk afraden maar vergeet in San Diego vooral niet een bezoek te brengen aan de USS Midway en SeaWorld.

Dag 20 Amsterdam – Helaas, aan al het leuke komt een eind. De laatste dag brachten we onze huurauto weg bij Alamo op het vliegveld in San Diego en stapte we in het vliegtuig opweg naar Amsterdam.