Reisschema Nepal

Boek je hotel via deze link en krijg 15 euro terug!!

Dag 1 – Aankomst in Kathmandu: Inchecken in hotel Trekkershome. Goedkoop hotel midden in Thamel. Harde bedden en verschrikkelijke badkamer maar erg behulpzaam personeel. Gegeten bij K-Too, lekker eten, gezellig en goedkoop.

Dag 2 – Citytour in Kathmandu: Chauffeur met auto geregeld via ons hotel Trekkershome.  We bezochten 4 plekken, Boudhanath, Pashupatinath, Patan Dubar Squar en Swayambhunath. Na deze geweldige indrukwekkende dag hebben we gegeten bij een super hip restaurant, OR2K. Ook zeker een aanrader.

Dag 3 – National Park Chitwan: Voor 8 euro namen we vroeg in de ochtend vanaf Kathmandu een bus naar Chitwan. Ook dit hadden we geregeld via ons hotel in Kathmandu. Het hotel heeft ook ons 3 daagse verblijf op resort Chitwan Safari Club geregeld, incl. activiteiten voor totaal 95 euro p.p. De busreis duurt ongeveer 5 uur. Eenmaal aangekomen kregen we te eten en konden we na een avondwandeling met gids, de zonsondergang bekijken.

Dag 4 – National Park Chitwan: Vroeg in de ochtend hebben we een kadotrip gemaakt, aansluitend een bezoekje aan het olifanten fokcentrum met babyolifantjes. Daarna een korte hick door de jungle. Na de hick werden we teruggebracht naar het resort om direct door te gaan naar het olifanten wassen. Direct daarna volgde een lunch en de jeep-safari-tour van 4 uur. Bij terugkomst hebben we zonsondergang gekeken. N het diner zijn we naar het wijkcentrum gebracht voor de cultural-dance.

Dag 5 – Chitwan/Pokhara: Na het ontbijt bracht een transfer ons naar het busstation van Chitwan. Zowel deze transfer als de bus naar Pokhara is geregeld door het resort. De busreis duurde ongeveer 5 a 6 uur en kostte 8 euro voor 2 personen. In Pokhara aangekomen hebben we voor 2 euro een taxi naar ons hotel gepakt. Hotel City Inn was een luxe hotel midden in het centrum van Pokhara. Eindelijk zachte bedden en een heerlijke douche! Na het inchecken zijn we het typische Nepalesche gerecht Dal Bhat gaan eten bij restaurant Queen Forest Restro – Bar.

Dag 6 – Pokhara: Via een tourloket, (die op iedere hoek van de straat te vinden is) hebben we een dagtrip geboekt. We werden rond 5 uur in de nacht opgehaald om zonsopkomst te kijken in Sarangkot. Om 7 uur in de ochtend werden we bij ons hotel afgezet voor het ontbijt. Om 9 uur hebben we een dagtour te paard gedaan naar de World Peace Pagoda. S’avonds hebben we heerlijk gegeten bij Caffe Concerto. Uiteraard hebben we in Pokhara nog vele souvenirwinkeltjes bezocht. Kathmandu is echter een stuk goedkoper kwa souvenirs. Koop dus de souvenirs en andere spulletjes in Kathmandu als je er niet teveel voor wil betalen.

Dag 7 – Pokhara/Nagarkot: Deze dag stond in het teken van reizen naar Nagarkot. Vanaf Pokhara namen we de bus naar Kathmandu. De bus was geregeld door ons hotel, kostte 8 euro en duurde ongeveer 7 uur. In Kathmandu aangekomen namen we voor 20 euro een taxi naar Nagarkot. De taxirit duurde ongeveer 2 uur vanwege de drukke middagspits en de erg slechte weg richting Nagarkot. Tip: Goed afdingen bij de taxichauffeur want ze vragen touristen gauw 45euro voor de taxirit van Kathmandu naar Nagarkot, maar dat is dus echt niet nodig! In Nagarkot sliepen we in het hotel Cottage Peace Inn. Een geweldig hotel die zeker aan te raden is. Prachtig uitzicht op de Himalaya vanaf je eigen balkon en vanaf het dakterras van het hotel. We hebben hier de avond doorgebracht, prima gegeten (niet teveel van verwachten) en goed geslapen in een goed verzorgde kamer.

Dag 8 – Nagarkot/Kathmandu: Opnieuw stonden we vroeg op om zonsopkomst te zien vanaf het dagterras van het hotel. Daarna hebben we een goed ontbijtje gekregen en konden we tot 14uur heerlijk genieten van een warme zon en uitzicht op de Himalaya. Om 14uur stond de taxi, die het hotel had geregeld, klaar om ons naar Kathmandu te brengen. In Kathmandu verbleven we in Tibet Peace Inn. Een goed hotel aan de rand van Thamel. S’middags zijn we op souvenirjacht geweest om vervolgens te eten bij Electric Pagoda.Een hip restaurant met heerlijk eten.

Dag 9 – Kathmandu: Deze dag zijn we naar de Garden of Dreams gegaan. Vanaf de winkelstraat in de wijk Thamel hebben we een mannetje op fiets geregeld die ons daar de garden bracht. Het was 2 minuten fietsen dus lopend waren we er ook zeker gekomen, als was het met de fiets ook wel een leuk ritje! Na het bezoek aan de Garden of Dreams hebben we de dag doorgebracht in het centrum van Thamel waar we de winkeleigenaren vrolijk om “a good price” dwongen. 1/3 van hun vraagprijs is meer dan genoeg! En anders gingen we wel naar hun buurman, die exact dezelfde producten verkocht.

Dag 10 – Vertrek: Ons hotel had een taxi geregeld naar het vliegveld. We werden hier ruim op tijd afgezet. Helaas was onze vlucht naar Dubai 4 uur vertraagd en had dit grote gevolgen voor onze vervolg vlucht met een uiteindelijke vertraging van 24 uur. Het personeel van FlyDubai was in Kathmandu alles behalve klantvriendelijk en liet ons goed merken dat ze alle gestranden passagiers maar lastpakken vonden. De vertraging zou gekomen zijn door slechte weersomstandigheden. Er was in zowel Kathmandu als in Dubai geen sprake van slechte weersomstandigheden. Later bleek dat het vaker voorkomt, dat wanneer een vlucht niet vol genoeg zit, FlyDubai zonder pardon vluchten samenvoegt. In Dubai was het personeel van FlyDubai niet veel aardiger. We moesten ook op Dubai Airport opnieuw 4 uur wachten op enige informatie mbt. overnachting en omboeking. Een tip: Vlieg niet met FlyDubai, betaal liever iets meer voor een betere maatschappij. FlyDubai liegt over de reden van vertraging en wil zo een schadeclaim voorkomen. Ze zijn onvriendelijk en tonen totaal geen empathie!

Ondanks de vervelende terugvlucht hebben we een toptijd gehad. In 10 dagen is Nepal goed te bereizen. We hebben fantastische highlights kunnen zien. In totaal was ik 740 euro kwijt voor de vliegtickets en 550 euro voor het verblijf, eten, activiteiten en souvernirs.